
مهدی چمران هنر را حوزهای دانست که در موضوعات سیاسی و اجتماعی پیشتاز است و اظهار کرد: هنرمندان بزرگ اینگونه بودند و همواره پیشتاز عمل میکردند. هنری که منتزع از مردم و دردهای جامعه باشد، هنر نیست و هنر اشرافی است و این هنر از قدیم بوده است اما امروزه هنر برای مردم است و برای بازگو کردن دردهای مردم و آنچیزی است که در دنیا اتفاق میافتد.
به گزارش سایت مرکز تجسمی حوزه هنری، نمایشگاه بینالمللی پوستر «نسل کشی مذهبی در میانمار» درحالی روز سه شنبه 18 مهرماه در گالریهای عالی و خانه عکاسان حوزه هنری افتتاح شد که میزبان هنرمندان، مسئولان فرهنگی هنری و هنردوستان بود.
مهدی چمران؛ سیاستمدار اصولگرای ایرانی است که در دوره دوم و سوم و سه سال از دوره چهارم شورای اسلامی شهر تهران، ریاست این شورا را عهدهدار بود نیز یکی از بازدید کنندگان این نمایشگاه بود.
او در بازدیدی که از نمایشگاه بینالمللی پوستر «نسل کشی مذهبی در میانمار» داشت در گفت و گو با سایت مرکز تجسمی حوزه هنری گفت: برگزاری چنین نمایشگاهی کار ارزشمندی است و از نظر تکنیک و ارائه آثار هنری نیز شاهد آثاری ارزشمند در این نمایشگاه هستیم؛ چراکه در تعدادی از آثار این نمایشگاه، خلاقیت و ذوق هنری به بهترین وجه با تکنیک هنر درهم آمیخته شده و هنرمند توانسته دراین خصوص به جاهای خوبی برسد.
او، هنر را حوزهای دانست که در موضوعات سیاسی و اجتماعی پیشتاز است و اظهار کرد: هنرمندان بزرگ اینگونه بودند و همواره پیشتاز عمل میکردند. هنری که منتزع از مردم و دردهای جامعه باشد، هنر نیست و هنر اشرافی است و این هنر از قدیم بوده است اما امروزه هنر برای مردم است و برای بازگو کردن دردهای مردم و آنچیزی است که در دنیا اتفاق میافتد.
این عضو شورای شهر تهران با اشاره به آنکه نمایش این آثار در نمایشگاههای اینچنینی بسیار مناسب است گفت: درعین حال می توان این آثار را در مکانهای خاص مانند محل عبور مردم در کنار پارکها یا میدانهایی که فرصتی برای نشستن و تفکر وجود دارد نیز به نمایش گذاشت چراکه چنین آثاری باید مخاطبان بیشتری پیدا کند.
به گفته چمران، درخصوص نمایش آثار و پوسترها در سطح شهر باید با تامل بیشتری برخورد کرد چراکه آثار هنری که مخاطب با دیدن آن نیاز دارد تا فکر کند، اگر در بزرگراه به نمایش گذاشته شود، فرصتی برای دیدن آن وجود نخواهد داشت. چنانکه در دورهای هم شاهد نمایش آثار نقاشان بزرگ جهان در بیلبوردهای سطح شهر بودیم که با بحثهای فراوان همراه بود. چراکه گفته میشد، دیدن این آثار به زمان و فرصت نیاز دارد. بنابراین در مکان های عمومی که مخاطبان فرصت داشته باشند، بایستند و ببینند، نمایش این آثار خوب است. اما در مکانهایی که محل گذر هستند و به عنوان پوستر تبلیغاتی مناسب نیست.
بنابراین گزارش، پس از اعلام فراخوان برگزاری نمایشگاه بینالمللی پوستر «نسل کشی مذهبی در میانمار»، تعداد زیادی اثر هنری از سوی هنرمندان گرافیست ایرانی و هنرمندانی از 18 کشور جهان همچون: چین، اندونزی، هلند، بلژیک، سوریه، مصر، پرتغال، الجزایر، لهستان، اتریش، هندوستان، ایتالیا، ترکیه، فلسطین، صربستان، برزیل، امریکا و مالزی به دبیرخانه ارسال شد که از میان آثار رسیده، 70 اثر برای عرضه در نمایشگاه انتخاب شد.